سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توان نیوز

نظر

چهارمین رتبه در بین بیماریهای شایع، به افسردگی اختصاص دارد. در راستای شناختن بیشتر خود قدم بردارید. بستری شدن در بیمارستان شاید ترسناک باشد، اما این قدم شجاعانه میتواند جزء مهمی از درمان شما باشد. مهارکنندههای انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) اولین گزینه درمان مادران افسرده در این دوران هستند و مقادیر اندکی از این داروها در شیر مادر یافت میشود. قطعاً با شنیدن نام اختلال دوقطبی اولین چیزی که به ذهنتان خطور میکند فردی با گرایشهای متفاوت روحی است. گاهیاوقات اولین داروی ضد افسردگی به درستی کار نمیکند؛ بنابراین ممکن است یک داروی جدید جایگزین شود. اگر به دلیل علائم افسردگی پس از زایمان خود نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارید، این بدان معنا نیست که شما یک والدین ناکارآمد هستید یا کار اشتباهی انجام دادهاید. افرادی که به این بیماری دچار هستند در زندگی روزمره، روابط عاطفی و انجام کارهایشان در مدرسه و محل کار با مشکل مواجه میشوند.

زمانی که شما از نوزاد جدید خود نیز مراقبت میکنید، میتواند دشوار باشد. یک متخصص بهداشت روان دارای مجوز میتواند به شما کمک کند تا راههای سالمی برای مقابله با استرس و همچنین راهبردهایی برای مقابله با افسردگی پیدا کنید، و از خود و کودکتان مراقبت نمایید. آنها همچنین میتوانند شما را برای کمک و درمان به یک متخصص بهداشت روان معرفی بهترین روانشناس در تهران کنند. درمان سلامت روان نیاز به یک رویکرد فردی دارد؛ زیرا نیازهای هر فرد متفاوت است. روشهای درمان افسردگی برپایه عوامل مختلفی از جمله نوع افسردگی، نشانههای آن، شدت آن و اخلاقیات فرد مبتلا شده میباشد. اما برخی از تازه مادران شکل شدیدتر و طولانی مدت این مشکل را تجربه میکنند که به عنوان این نوع بیماری روحی پس از زایمان شناخته میشود. در موارد خفیف، فرد افسرده علائمی مانند غم و اندوه، عصبانیت و خستگی را تجربه میکند. مصرف داروهای ضدافسردگی از عوارض جانبی برخودار است که گاهی مصرف طولانی مدت آنها سلامت فرد را به مخاطره می اندازد.

این داروها بر دو نوع انتقالدهند? عصبی تأثیر میگذارند؛ بنابراین عوارض جانبی بیشتری دارند. بنابراین در حالی که ممکن است آشنای شما دو ماه پس از تشخیص خود احساس بهتری داشته باشد، ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا احساس مشابهی داشته باشید. اما ممکن است چند هفته طول بکشد تا عمل کنند. در صورت عدم پیگیری برای درمان این اختلال میتواند ماهها یا سالها طول بکشد. ضمن آنکه برای درمان افسردگی در کودکان ملاقات با اعضای خانواده و صحبت کردن با آنها نیز اهمیت زیادی دارد. زمانهایی را به استراحت کردن اختصاص دهید. معاینات پزشکی را به طور منظم انجام دهید و اگر احساس خوبی ندارید به متخصص سلامت خود مراجعه کنید. این بدان معنی است که شما تمام اقدامات لازم را برای اطمینان از ایمنی کودک خود انجام میدهید. که در اغلب مواقع بیشتر داوطلبان کنکور رو درگیر خودش میکنه. تغذیه در خلقوخوی ما بسیار نقش مهمی دارد باتوجهبه این نکته این سؤال، که کمبود چه چیزی باعث افسردگی میشود، یک سؤال رایج است. با این حال، مدت زمانی که افسردگی طول میکشد به عوامل زیادی بستگی دارد؛ از جمله: سابقه سلامت روان فرد، تغییرات هورمونی، ناراحتی روانی یا اجتماعی، یا عوامل استرسزای زندگی مانند یک تجربه تولد آسیبزا یا رویداد زندگی.

اما از طرف دیگر در افسردگی شدید، فرد برای دو هفته به صورت غالب، احساس شادی و لذت را تجربه نخواهد کرد. تست و تشخیص- نخستین و مهمترین مرحله ارزیابی اولیه فرد مبتلا به افسرده انجام تست و تشخیص بهنگام است. کارهایی را انجام دهید که شما را با دیگران در ارتباط نگه میدارد. اگر دوستان یا خانوادهای در نزدیکی خود دارید، آنها میتوانند به شما در انجام امور کمک کنند، در مراقبت از کودکان از شما حمایت کنند و در صورت نیاز به صحبت در دسترس باشند. تلفن همراه خودتون رو موقع مطالعه یا تست زنی از دسترس خودتون دور کنین؛ طوری که تحت هیچ شرایطی حواستون رو به خودش جلب نکنه. بین افسردگی و غم که بخشی عادی از زندگی بوده و خفیفتر است تفاوت وجود دارد. اگر رژیم غذایی و سبک زندگی شما به گونه ای است که بدنتان ویتامین D کافی دریافت نمی کنید بهتر است تحت نظر پزشک یک مکمل دارویی و غذایی مناسب مصرف نمایید. اما خوردن یک رژیم غذایی متعادل، کمی ورزش (زمانی که پزشکتان بگوید مشکلی ندارد)، و استراحت کافی میتواند به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید. اگر در علائم افسردگی بعد از زایمان، افکار خودکشی هم وجود داشته باشد، شرایط کمی پیچیدهتر خواهد شد.